Bortglömd mamma

Allmänt / Permalink / 0
Jag älskar att vara mamma, det handlar inte om det! 
Ibland känner man sig bortprioriterad. Bara för att man har barn så tros man inte kunna göra någonting alls. Resa, göra utflykter, gå på restaurang/cafe, myskvällar, middagar eller vad man nu vill hitta på. Klart att saker och ting blir svårare och kanske mer anpassat efter barnet, men ibland känns det som att vänner överlag väljer bort mig för att jag har barn och dem ändå vet att jag kommer tacka nej eller inte kunna på grund av det.
För mig är det inget hinder. Klart att saker och ting blir enklare utan en vild 20 månaders. Men att anpassa sig som vuxen är faktiskt inte så jävla svårt!
När jag tränar tar jag med D i vagnen.. första kvarten sitter han snällt i vagnen och tittar intressant på alla andra människor runt omkring. resten av tiden får jag muta honom med ett kilo majskrokar och lite leksaker, plus att jag kortar ner träningspasset 20 minuter. Men det går, herregud. 
Bara för att man har barn försvinner inte livet.
När vi lär oss att anpassa oss eller ge lite av vår tid till barnet och den ensamstående mamman så kommer ni inse att det kanske inte var så tokigt ändå.
Glöm inte bort oss...!

Kram B
Till top